Har du et kjerringråd du ønsker å dele? Klikk her for å sende oss ditt tips

Det å gå ned i vekt er ingen smal sak. Nyttår er høytid for slanking og trening så vi har samlet sammen en rekke naturlige tips du kan prøve ut for å nå dine nyttårsforsett

  • Grønn te er ett av de tipsene de flest kjenner. Drikker du grønn te regelmessig om dagen skal det i følge forskere gi økt forbrenning.
  • Proteinrik mat som kjøtt, fiks og egg metter karbohydrater og skal dermed gi økt forbrenning. Mange slanker seg også på en diett basert på å bare spise protein, og holde seg unna fett og karbohydrater. Et eksempel på en god middag er kyllingfillet med brokkoliblanding og blandede grønnsaker.
  • Drikk masse vann utover dagen. Vann er medisin mot det meste og skal også øke forbrenningen.
  • Ikke spis mat før du trener. Vent heller til du er ferdig eller spis i god tid før treningen, f.esk. 2-3 timer før.
  • Spis ofte. Ikke mye men ofte. Del heller opp måltider for å ikke spise en stor middag.
  • Spis en god frokost for å unngå søtsug utover dagen
  • Mange anbefaler å kose seg med light-brus  men etter det vi har lest ser vi at mange påstår at denne type brus gir et søt-sug og mistenkes å være en av de største syndebukkene til å bryte dietten. Vårt tips… hold deg unna light brus og drikk heller godt, kaldt og naturlig vann.
  • Soyaprodukter inneholder mye proteiner og kan øke thyroxin-nivåene. Dette er  viktig for forbrenning av f.eks. fett.
  • Epleedikk slukker sult-følelsen og bidrar på denne måten å få den ned i vekt.
  • Bytt ut smøret i stekepannen med olivenolje
  • Spis masse hvitløk og ingefær. Bruk mye krydder på maten. Dette øker ditt energiforbruk og kan alene gjøre at du forbrenner tilsvarende et par brødskiver ekstra om dagen
  • Ikke sluk maten. Spis rolig og legg gjerne ifra deg bestikk og vent noen sekunder før du tar neste tygg. Tygg godt
  • Ha sex! Har du mistet sexlysten kan du begynne å trene. Dette øker sex-lysten og selvtilliten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *